Ouderportaal
Om zo transparant mogelijk te zijn, werken wij op de Westwijzer met ParnasSys. In dit ouderportaal worden diverse ontwikkelingen van uw kind bijgehouden. U vindt hier onder andere de toetsresultaten en verslagen van oudergesprekken.
Klik op het logo om direct in te loggen bij ParnasSys.
VAKANTIEROOSTER 2024-2025
STUDIEDAGEN 2024 – 2025
2024 - 2025
Agenda
Klachtenregeling
Waar mensen samenwerken, gaan soms dingen mis. Als ouder kunt u ontevreden zijn over allerlei zaken die de school betreffen. De ervaring leert dat klachten over de dagelijkse gang van zaken in school in eerste instantie het beste in goed overleg afgehandeld worden wanneer u als ouder in een zo vroeg mogelijk stadium contact opneemt met de leerkracht, IB-er of de directeur van de school.
Nadat gebleken is dat onderling overleg op schoolniveau geen/onvoldoende oplossing biedt, kan ertoe over worden gegaan een formele klacht in te dienen bij het bestuur van Amstelwijs of de Landelijke Klachtencommissie. Wanneer u een klacht hebt over het handelen van het bestuur, kunt u een klacht indienen bij de Landelijke Klachtencommissie. U kunt geen klacht indienen bij de Raad van Toezicht.
Externe vertrouwenspersoon
Amstelwijs beschikt ook over externe vertrouwenspersonen:
Wendy Schoegje en Ingrid van Wezel van Adviespraktijk David en Van Wezel
De externe vertrouwenspersoon is een onafhankelijke deskundige van buiten de school. Zij gaat na of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt en of er voor betrokkene aanleiding is tot het indienen van een klacht bij het bestuur van Amstelwijs. De vertrouwenspersoon begeleidt de klager desgewenst bij de verdere procedure. Bij handhaving van de klacht en gelet op de aard van de klacht begeleidt de vertrouwenspersoon de klager desgewenst naar de Landelijke Klachtencommissie en bij het vervolg van de gevolgde procedure.
De externe vertrouwenspersoon is verplicht tot geheimhouding van alle zaken die zij in die hoedanigheid verneemt. Deze plicht vervalt niet nadat betrokkene haar taak van vertrouwenspersoon heeft beëindigd.
Formele klachten kunnen uitsluitend schriftelijk en ondertekend worden ingediend bij het bestuur:
Amstelwijs
t.a.v. dhr. H. van Velzen
Kalkbranderij 2
1185 ZX Amstelveen
tel. 020-4262460
of:
Landelijke Klachten Commissie Onderwijs
T.a.v. de secretaris onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
Overige contactinformatie
Telefoon: 030 – 280 95 90
Fax: 030 – 280 9591
Email: info@onderwijsgeschillen.nl
Website: www.onderwijsgeschillen.nl